Guiloptom

Guiloptom

وبلاگ انجمن اپتومتری گیلان
Guiloptom

Guiloptom

وبلاگ انجمن اپتومتری گیلان

اخبار انجمن اپتومتری گیلان



روز جهانی بینایی

هر ساله در دنیا ارگانهای دست اندر کار سلامت آنهم در ابعاد جهانی و خصوصا آنهایی که با سلامت دیده مرتبطند دومین پنجشنبه ماه اکتبر را به عنوان روز جهانی بینایی پاس می دارند و سعی در انجام برنامه هایی در جهت بهبود کیفیت خدمات پیشگیری و درمان مشکلات چشمی می نمایند.

در کشور ما هم گویا از یکی دو سال قبل همکاران این روز را بهانه ای نیکو برای نمایاندن خدمات اپتومتری به آحاد جامعه از طریق ارائه خدمات خداپسندانه و اجرای طرحهای غربالگری و برگزاری نشستها و جلسات علمی قرار داده اند.

امسال شعار این روز No More Avoidable Blindness تعیین شده و ما نیز امیدواریم که خدمات اپتومتری در این راستا بیش از پیش دیده شده و با فراهم شدن زمینه مناسب از جانب مسئولین ذیربط ، اپتومتریستهای گیلانی همگام با همکاران هموطن و همتایانشان در دنیا ، برای سلامت دیدگان مردم منشا خدمت گردند.

استفاده از خط بریل و سه حرف W.S.D ( مخفف روز جهانی بینایی )در بالای پوستر ساده امسال به نظر تلاشیست برای محکم و در عین حال ساده گفتن این شعار که بی توجهی به عوامل قابل پیشگیری نابینایی تا چه حد خطیر است.

امسال برای اولین بار و همراستا با برنامه های کشوری این روز ( مثل برنامه غربالگری بیمارستان فارابی و کنگره های یکروزه شیراز و مشهد و ...) به پیشنهاد یکی از همکاران با سابقه در این روز شاهد ویزیت رایگان بیماران مراجعه کننده خواهیم بود که امید است در معرفی نام و خدمات اپتومتری در سطح استان موثر افتد.

هرچند که عادت کرده ایم به جای آنکه مناسبتهای ویژه منشا و مبدا شروع خدمات پایدار باشند تنها به یک روز کاری متراکم و تبریک و تهنیت بسنده کنیم اما همین گامهای کوچک را به فال نیک می گیریم و چشم انتظار آینده ای پویا و شکوفا می نشینیم.

پس محددا ضمن تبریک به تمام تلاشگران این عرصه و به ویژه همکاران استان و کشور ، آرزوی سلامت و تعالی جایگاه علمی تک تک شما را داریم.



حضور همکاران گیلانی در کنگره هفدهم

کنگره سراسری امسال اپتومتری هم با وجود تمام مشکلات به همت همکاران و دوستان با آبرو برگزار شد.
در این بین همکاران گیلان با ارائه دو مقاله ( کلیات توپو گرافی : آقای رفعتی فرد و معیار های تشخیصی گلوکوم : خانم میرجانی ) سهمی در این تلاش جمعی داشتند که امیدواریم با تلاش سایر دوستان گرامی  شاهد حضور پررنگتر اپتومتریستهای شایسته استانمان در سایر عرصه های علمی باشیم و بیش از پیش در راستای اثبات توانائی های علمی اعضای این مجموعه گام برداریم.
ضمنا آقای فرهمند که با انتخاب شدن به عنوان پیراپزشک نمونه در جشن روز پزشک امسال سازمان نظام پزشکی افتخاری دیگر برای اپتومتری استان رقم زده بودند با ارائه دستگاه  RVT  در غرفه تازه های علمی اپتومتری موجبات سرافرازی مان را فراهم کردند که برای هر دو این موارد به ایشان تبریک می گوئیم و برایشان توفیقات روز افزون از درگاه ایزد منان خواستاریم.
امید که بزودی مصاحبه ای اختصاصی حهت کسب اطلاعات تکمیلی با ایشان داشته باشیم.


سمینار سالیانه چشم پزشکی استان گیلان

در تاریخ 7و 8 خرداد 1393 در دهکده زیبای ساحلی بندر انزلی شاهد برگزاری سمینار سالیانه باز آموزی گروه چشم پزشکی استان گیلان با همکاری مرکز تحقیقات چشم بیمارستان امیرالمومنین رشت بودیم .با توجه به حضور دانشمدان گرانقدر و نام آشنای چشم پزشکی ایران در کنار پتانسیل بالای استادان و چشم پزشکان استان سمینار همانطور که انتظار می رفت از لحاظ علمی در سطحی بسیار بالا و همگام با علوم جدید و پیشرفتهای روز چشم پزشکی دنیا برگزار گردید.

نکته قابل ذکر حضور پررنگ همکاران اپتومتریست در این سمینار بود که علیرغم عدم تعلق امتیاز بازآموزی به دلیل کاربردی بودن مطالب علمی مطرح شده و علاقمندی به آشنائی به مطالب روزآمد علوم بینائی و چشم و همچنین در راستای ایجاد فضای صمیمی و مطلوب کاری ،بسیار دلگرم کننده می نمود.

بی شک دیدار استاد گرانقدر و ارجمندمان جتاب آقای دکتر جعفرزاده پور که با ارائه سخنرانی  عالی خود مانند همیشه آبروی کیان اپتومتری ایران شدند ،بهانه خیلی از همکاران برای شرکت در این سمینار بود.



در حاشیه سمینار استاد عزیز در جمع دوستانه همکاران استان حضور یافتند و از هر دری سخن رفت.مشکلات روز اپتومتری منجمله بیمه ها ، برنامه های طولانی مدت انجمن علمی ، نقدها و پیشنهاد ها از جمله حرف و حدیث ها و نقل مجلس بود.

اعضای انجمن اپتومتری گیلان ضمن سپاس و ارج نهادن به حضور ایشان ،آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای ایشان و سایر خدومین علم و خصوصا اپتومتری ایران داشته و امیدوار است به عنوان اولین شعبه انجمن علمی ایران در هیات مدیره جدید - البته پس از ایجاد ساز و کارهای قانونی مربوط - به فعالیت خود ادامه دهد .



افتتاح حساب جاری و ایمیل انجمن اپتومتری گیلان


حساب جاری سیبا ( بانک ملی) 0109649329007  به نام انجمن اپتومتری گیلان ( پور مقدم و رفعتی)


آدرس ایمیل انجمن اپتومتری گیلان :

Email : guiloptom@gmail.com




ترکیب هیات مدیره انجمن اپتومتری گیلان:

طی جلسه مورخ 92/10/5در محل ساختمان نظام پزشکی رشت ترکیب هیات مدیره انجمن به شرح زیر و با رای اعضاء مشخص گردید:

رئیس انجمن آقای حمیدرضا پورمقدم آستانه

نایب رئیس خانم مهین سیار

دبیر آقای محمد حداد فرحمند

خزانه دار آقای علیرضا رفعتی فرد

ضمنا مبلغ حق عضویت سالیانه 500000 ریال مقرر گردید و بانک ملی به عنوان بانک انجمن برگزیده شد .طی روزهای آینده و با افتتاح حساب جاری انجمن شماره آن نیز به اطلاع شما خواهد رسید.


تصویب اساسنامه و رای گیری انجمن اپتومتری گیلان

در تاریخ 92/9/14 در محل سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی رشت اولین جلسه مجمع عمومی اپتومتریستهای گیلان با حضور آقای دکتر پیروزی برگزار شد که پس از ایراد سخنانی از جانب ایشان و تاکید بر الزام ایجاد تشکلهای اینچنین، مختصری در باره مفاد اساسنامه بحث شد که با حد اقل تغییرات اساسنامه به تصویب رسید.

در این جلسه که 16 نفر از همکاران گیلان حضور داشتند که با احتساب 2 وکالتنامه تعداد آرا به 18 رسید.سپس جلسه رای گیری با مدیریت 3 تن از همکاران آقایان آزاد و آرمانپور و خانم انتصاری برگزار گردید که نتایج آن به شرح زیر است:

از 8 کاندید هیات مدیره:

1- آقای محمد حداد فرحمند 18 رای

2- آقای علیرضا رفعتی فرد 17 رای

3- آقای حمیدرضا پور مقدم 15 رای

4 - خانم مهین سیار 14 رای

5 - خانم سیده فاطمه میرجانی 14 رای

به عنوان اعضای اصلی و به ترتیب آقای مهدی حقی و خانم خدایاری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

بازرس انجمن نیز آقای کیومرث برگ گل با 10 رای تعیین  و آقای وحید خورسند با 8 رای علی البدل شدند.

جلسه انتخابات هیات مدیره بزودی و در نظام پزشکی رشت برگزار و نتایج به اطلاع خواهد رسید.


اساسنامه انجمن (بدون اصلاحات)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد